Garanti og retur
Vi ønsker at du skal være helt fornøyd med kjøpet ditt. Dersom du av en eller annen grunn opplever problemer, eller ikke er fornøyd med produktet eller tjenesten du har mottatt, setter vi pris på at du tar kontakt med oss.
For å returnere en vare eller diskutere en sak, vennligst kontakt selgeren først. Dersom kjøpet er gjort direkte hos Hantek Audio, kan du kontakte oss på e-post: kontakt@hantek.no eller via kontaktskjema, så hjelper vi deg videre.
Produktgaranti
Produktene som leveres gjennom Hantek Audio er dekket av en garanti mot feil i materialer og utførelse i en periode på ett (1) år fra leveringsdato, med mindre annet er oppgitt av produsenten. Dersom du mener at et produkt har en slik feil, må bruken opphøre umiddelbart, og du må kontakte selger for videre oppfølging.
Dersom produktet viser seg å ha en produksjons- eller materialfeil, vil det bli reparert eller erstattet etter behov, og returnert til deg uten ekstra kostnad. .
Alle returer må inkludere dokumentasjon som beskriver den påståtte feilen. Garantien gjelder kun dersom produktet er riktig brukt og vedlikeholdt i henhold til produsentens instruksjoner, og ikke har vært utsatt for misbruk, uaktsomhet, skade tyveri eller andre skader utført bruker eller tredjepart.
Passformgaranti
Tilpassede produkter leveres med en passformgaranti fra produsenten i 60 dager (2 måneder) fra leveringsdato. Målet er at hvert produkt skal passe korrekt ved første forsøk, men på grunn av de presise kravene til passform kan justeringer være nødvendige.
Dersom du opplever problemer med passformen, ber vi deg kontakte selger. Det vil da bli gjort rimelige tiltak for å utbedre dette i samsvar med produsentens retningslinjer.
Ved klage etter utløpt garanti, kan det påløpe kostnader for utbedring.
Bytte av filter
Det gis én kostnadsfri mulighet for bytte av dempefiltre innen 60 dager (2 måneder) fra leveringsdato. Dersom filtrene som følger med ikke gir ønsket grad av støydemping, kan de returneres for bytte til alternative filtre.
Retur skjer for kundens egen regning og risiko, mens utsending av nye filtre dekkes av Hantek Audio AS.
Reparasjoner
For produkter som ikke dekkes av de nevnte garantiene, kan reparasjon tilbys mot et gebyr. Vi godtar kun returer for reparasjon eller lignende dersom du først tar skriftlig kontakt via e-post eller kontaktskjema på nettsiden, med en beskrivelse av problemet. Du vil deretter motta et godkjent saksnummer, og retur skal merkes med dette nummeret.
Før eventuelle reparasjoner utføres, vil du alltid motta et prisoverslag som du kan velge å godta eller avslå. Dersom du ikke ønsker å gjennomføre reparasjonen, vil produktet returneres til deg.
Ved mottak av produkter som ikke ønskes reparert, forbeholder vi oss retten til å fakturere eller kreve betaling for de kostnadene som har påløpt ved å få produktet undersøkt, enten hos oss eller direkte hos produsent. Dette kan inkludere fraktomkostninger, administrasjonsgebyrer, gebyrer fra produsent med mer.
Returer
Standardprodukter kan returneres for refusjon innen 14 dager fra leveringsdato, forutsatt at de er i "som ny" stand og leveres tilbake med alt originalt innhold og emballasje. Standard ørepropper som har vært brukt, eller som viser tydelige tegn på bruk, godtas ikke i retur av hygieniske årsaker.
Tilpassede produkter er unntatt fra refusjon på grunn av deres spesialtilpassede natur, med mindre de er feilaktig eller ikke "egnet for formålet". I første omgang vil Hantek Audio ta alle rimelige skritt for å utbedre eventuelle feil eller problemer. Hvis vi ikke er i stand til å reparere produktet eller gjøre det "egnet for formålet", kan Hantek Audio etter eget skjønn tilby refusjon, i tråd med den begrensede garantien og/eller passformgarantien.
Ytterligere informasjon
Alle retur- og refusjonsforespørsler bør rettes til den opprinnelige selgeren dersom produktet ikke ble kjøpt direkte fra Hantek Audio. Vær oppmerksom på at selgere kan ha forskjellige retur- og refusjonspolicyer.
Når du returnerer produkter til Hantek Audio, vennligst inkluder dine kontaktopplysninger, saksnummer fra kundeservice, en følgeseddel som beskriver dine krav, samt faktura- eller ordrenummer (eller legg ved en kopi av fakturaen eller leveringsnotatet).
Vi anbefaler at alle returer sendt til Hantek Audio gjøres via en sporbart leveringsservice, da Hantek Audio ikke kan holdes ansvarlig for varer som går tapt under transport.
Hantek Audio vil refundere eventuelle rimelige returkostnader for produkter eller passformgarantireturneringer innenfor Norge, ved fremvisning av kvittering for frakt.
Dette påvirker ikke dine lovbestemte rettigheter.